KOFF x Makia -erikoiserä kesäkaudeksi

KOFF-oluen kevään uutuus on erikoiserä suomalaisen design- ja muotiyhtiön Makian kanssa yhteistyössä kehitetty KOFF IVK Mosaic Lager.

KOFFin ja Makian yhdessä luoma olut on suunniteltu lämpimien kesäpäivien juomaksi. Raikas ja helposti nautittava, mutta silti yksilöllinen KOFF IVK Mosaic Lager on nimensä mukaisesti Mosaic-humaloitu lager.

Yhteistyössä Makia julkaisee myös kolme vaatemallistoa keväällä, kesällä ja syksyllä 2021. Mallisto on saanut inspiraationsa kestävistä työvaatteista ja niiden designissa on Sinebrychoffin historiaa ja ikonisia aiheita, kuten panimohevoset ja SpåraKOFF.

”Makia sai alkunsa Koffin puiston viereisestä kellaritilasta, ensimmäisten käsinommeltujen mallikappaleiden nähdessä päivänvalon vuosituhannen vaihteessa. Nykytilanteeseen pääseminen on vaatinut meiltä pitkiä työpäiviä sekä välillä myös ajoittaisen huurteisen rankan päivän päätteeksi. Yhteistyöllä Koffin kanssa haluammekin nostaa esille monesti huomiotta jääviä päivittäisen rankan työn raatajia, sekä kunnioittaa Sinebrychoffin yli 200-vuotista taivalta Pohjoismaiden vanhimpana panimona, vaatemalliston sekä tietysti oluen merkeissä”, sanoo Makian perustajajäsen ja Brand Director Joni Malmi.

KOFF IVK Mosaic Lager saapuu myyntiin puolen vuoden ajaksi ja on tarjolla 0,5 litran tölkissä ja 4-packissä 0,33 litran tölkeissä.

”Sinebrychoffin panimohevoset ovat Isoja, Vahvoja ja Komeita, mistä oluen retrohenkinen, vanhoista veroluokista muistuttava IVK-kirjainlyhennekin kertoo. Makia on ottanut hienosti mallistoonsa elementtejä historiastamme ja niin olut kuin sen ulkoasukin on kahden Helsingistä tarinaansa kertovan yhtiön yhteistyötä”, kertoo KOFF-oluen tuotepäällikkö Heini Autio Sinebrychoffilta.

KOFF IVK Mosaic Lager sopii monen ruoan kanssa, kokeile vaikka salaattien tai grilliruoan kaverina!

#KOFFXMAKIA

Uutuuksien jakelu alkaa 15.3. kautta maan.

Sinebrychoff valmistaa kaikki juomansa 100 % uusiutuvalla energialla.

KOFF IVK Mosaic Lager
Olut
Oluttyyppi: Lager

Ainesosat: Vesi, OHRAMALLAS, humala, hiiva
Alkoholiprosentti: 4,2 %
Humalat: Mosaic
EBU: 14

Energia per 100 ml: 143 kj/34 kcal
Sokeri g/100 ml: 0
Proteiini g/100 ml: 0,5

Vuonna 2001 perustettu Makia on Helsingin Punavuoresta alkunsa saanut katuvaatemerkki, joka valmistaa helposti lähestyttäviä ja yksinkertaisen tyylikkäitä käyttövaatteita kestämään aikaa sekä kulutusta. Makian ensimmäinen mallisto tuli kauppoihin vuonna 2007 ja siinä oli kahdeksan tuotetta. Tällä hetkellä Makiaa myydään yli 40 maassa ja yli 500 tuotteen mallistossa on kattava valikoima vaatteita sekä naisille, miehille että lapsille. makia.fi

1819 perustettu Sinebrychoff on osa Carlsberg-konsernia ja valmistaa oluita, siidereitä, long drink -juomia, virvoitusjuomia, vesiä sekä energiajuomia. Sen tuotesalkkuun kuuluvat mm. Karhu, KOFF, Carlsberg, Battery Energy Drink, Crowmoor sekä Somersby ja Coca-Colan yhtiön juomat, kuten Coca-Cola, Fanta, Bonaqua sekä Sprite.  Henkilöstön monimuotoisuus, vuorovaikutus asiakkaiden ja ympäröivän yhteiskunnan kanssa sekä vahvat tuotebrändit ovat kestävän kehityksen edistämisen lisäksi yhtiölle tärkeitä. Sinebrychoff valmistaa juomat 100 % uudistuvalla energialla. Alkoholin kohtuukäyttöä yhtiö edistää laajalla alkoholittomien oluiden valikoimalla. Käymme parempaan huomiseen.