Kevyempi klassikko Light Beer monipakkaukseen

Sinebrychoffin gluteeniton klassikko, Light Beer, saa kätevän six-pack-monipakkauksen keväällä. Kuuden 0,33 litran pakkaus on monen gluteenittomien ja kevyempien oluiden ystävien toivoma.

Light Beer on kevyesti humaloitu, vaalea lagerolut, jonka jälkimaku on raikas. Light-oluille on tyypillistä matala kantavierrepitoisuus ja pitkälle viety olutkäyminen. Niiden tuloksena energiasisältö jää alhaiseksi. Light Beer sisältää gluteenia alle 20 ppm eli 2 mg/100 ml, joten se sopii myös keliaakikoille.

Light Beer ’Kotkaolut’ lanseerattiin jo vuonna 1982, ja se oli pitkään Suomen ensimmäinen ja ainoa kevytolut. Light Beeriä ostetaankin juuri sen kevyen maun vuoksi. Myös gluteenittomuus kiinnostaa - moni pitää gluteenittomia oluita terveellisempinä vaihtoehtoina.*

Kohtuullisuus ja kevyempien vaihtoehtojen etsiminen ovat trendejä, jotka vaikuttavat kuluttajien valintoihin. Länsi-Euroopassa jopa 33 % kuluttajista vähentävät päivittäistä kalorimääräänsä aktiivisesti eri valinnoin. Tämä on lisännyt myös kilpailua kevytoluiden kategoriassa. ** Uusi monipakkaus vastaakin Light Beerin kasvavaan kysyntään.

Light Beer on palkittu useaan kertaan The Brewing Industry International Awards -kilpailussa Englannissa. Vuonna 2008 Light Beer voitti hopeamitalin USA:ssa järjestetyssä World Beer Cupissa gluteenittomien oluiden sarjassa.

Light Beerillä on Suomen Keliakialiiton virallinen gluteenittoman tuotteen tunnus. Sinebrychoffin toinen gluteeniton olut on KOFF 2,5 %.

Sinebrychoff valmistaa kaikki juomansa 100 % uusiutuvalla energialla.

Lähteet:
*Sinebrychoff Light Beer on-line -tutkimus Surveypal 2018
**Carlsberg Trends and Foresights 2020

Light Beer

Olut – gluteeniton
Oluttyyppi: Lager

Ainesosat: Vesi, OHRAMALLAS, OHRA, humala, hapettumisenestoaine NATRIUMDISULFIITTI

Alkoholiprosentti: 4,1 %
Humala: Saaz
EBU: 15
Energia per 100 ml: 130 kj/30 kcal
Proteiini g/100 ml: 0,3 g
Sokeri g/100 ml: 0

1819 perustettu Sinebrychoff on osa Carlsberg-konsernia ja valmistaa oluita, siidereitä, long drink -juomia, virvoitusjuomia, vesiä sekä energiajuomia. Sen tuotesalkkuun kuuluvat mm. Karhu, KOFF, Carlsberg, Battery Energy Drink, Crowmoor sekä Somersby ja Coca-Colan yhtiön juomat, kuten Coca-Cola, Fanta, Bonaqua sekä Sprite.  Henkilöstön monimuotoisuus, vuorovaikutus asiakkaiden ja ympäröivän yhteiskunnan kanssa sekä vahvat tuotebrändit ovat kestävän kehityksen edistämisen lisäksi yhtiölle tärkeitä. Sinebrychoff valmistaa juomat 100 % uudistuvalla energialla. Alkoholin kohtuukäyttöä yhtiö edistää laajalla alkoholittomien oluiden valikoimalla. Käymme parempaan huomiseen.