Suomen juoduin saunaolut on nyt myös maailman kaunein – Karhun Karhun design pokkasi tuplavoiton kansainvälisessä kisassa

19.9.2019 Lontoossa järjestetyssä World Beer Awards -kilpailussa rankattiin maailman parhaat oluet. Kisassa Karhun tölkki ja lasipullo valittiin lajeissaan designiltaan maailman parhaiksi. Jatkuvasti kehittyvän klassikkobrändin uusimmasta designista vastaa McCabe Brands Ltd yhdessä Sinebrychoffin bränditiimin kanssa.

Kansainvälinen olutkilpailu World Beer Awards palkitsee vuosittain oluiden ja siiderien parhaat maut sekä panimojuomien pakkausten upeimmat ulkoasut eli designit. Parhaiden oluiden tittelistä kisasi tänä vuonna yli 3 500 olutta 50 eri maasta.

Designiltaan maailman parhaaksi valittiin tänä vuonna Karhu 4,6 % -oluen tölkki ja lasipullo, molemmat omissa kategorioissaan.

– On hienoa, että ikoninen Karhu saa kansainvälistä tunnustusta ja työmme sen parissa palkitaan. Olemme otettuja tästä kunniasta, Sinebrychoffin markkinointijohtaja Alexander Sneen kertoo.

– Brändin korkea tunnettavuus ja arvostus eivät tarkoita, ettei brändiä pitäisi kehittää ja uudistaa jatkuvasti. Vanhan ja ikonisen muovaaminen moderniksi pitää tehdä vanhaa kunnioittaen, kuluttajaa kuunnellen, tulevaisuutta suunnitellen, Sneen jatkaa.

Karhun palkitusta designista nautitaan Suomessa usein saunoessa. Karhu-olut on Suomen suosituin saunaolut*. Joka neljäs olut Suomessa nautitaan saunomisen yhteydessä**

Lue lisää World Beer Awards -voittajista:

*Sinebrychoff Brand Health Tracker Ipsos 2018 Suomi
**Sinebrychoff Tarvetilannetutkimus Marketing Clinic 09/2018 Suomi

Lisätietoja:

Viestintäpäällikkö Timo Mikkola

Sinebrychoff, [email protected], puh. 040 830 7176

200-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff valmistaa Coca-Colan juomat Suomessa. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.
www.sinebrychoff.fifacebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — Instagram: Sinebrychoff1819 — YouTube: Sinebrychoff1819 — kohtuullisesti.fi