Karhu Pride – #SeuraaItseäsi

Sinebrychoffin Karhu-olut on kolmatta vuotta Helsinki Pride -tapahtuman virallinen kumppani. Karhun markkinointiviestinnän konsepti perustuu ajatukseen ‘Seuraa itseäsi’, ja siten onkin luonnollista, että Karhu on mukana Helsinki Pride -tapahtumassa edistämässä ja tukemassa ihmisoikeuksia, tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta.

Tänä vuonna Helsinki Pride -viikko järjestetään poikkeuksellisesti syyskuussa (7. - 13.9.2020) COVID-19-tilanteesta johtuen. Myös viikon tapahtumat toteutetaan poikkeustilan asettamia rajoituksia ja turvallisuutta kunnioittaen.

Karhu on mukana Pride-viikossa monin tavoin. Karhu on mm. mukana avajaistilaisuudessa Kansallismuseolla maanantaina,  viikon aikana Kansallismuseon Pride Housessa, naisten bileissä perjantaina ravintola Skohanissa, Kaapelitehtaan Pride-konsertin etkoilla Hima & Salissa ja viikon päätösbileissä ravintola Maxinessa.

"Elämme nyt erikoista aikaa, jossa turvallisuus ja terveys korostuvat ja Helsinki Priden tapaiset tärkeät tapahtumat joutuvat mukautumaan tilanteeseen. Tänäkään aikana ei saa kuitenkaan unohtaa tasa-arvon ja muiden arvostamisen merkitystä - se on itse asiassa entistä tärkeämpää. Karhun "Seuraa itseäsi" -kampanja alkoi jo 2017. Siinä korostetaan sitä, että jokainen meistä on yksilö ja on ok tehdä asiat omalla tavallaan – muita kunnioittaen. Muiden kunnioittaminen on tänä päivänä erityisen tärkeää turvallisuuden kannalta. Maskien ja turvavälien takana on ihmisiä, jotka ansaitsevat elää tasa-arvoisessa yhteiskunnassa. Hyvää ja turvallista Pride-viikkoa kaikille", toivottaa Sinebrychoffin markkinointijohtaja Alexander Sneen.

Karhun tuttu logo muuttuu myös tapahtuman aikaan sateenkaaren väreihin ja tällä logolla varustettua t-paitaa ja Pride-pakkausta voi ostaa kauppa.karhu.fi-verkkokaupasta. Tuotto menee lyhentämättömänä Pride-yhteisölle tasa-arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta tukevaan työhön. Ravintoloiden ja kauppojen on myös mahdollista tilata erikoiserää Karhu-olutta, jossa on Pride-brändäys.

Sisäisesti Sinebrychoffilla Pride-yhteisö kouluttaa henkilökuntaa yhdenvertaisuusluennoin. Näin teimme jo viime vuonna, jolloin kohderyhmänä oli koko henkilökunta. Tänä vuonna luennot on kohdennettu tiimien vetäjille, jotka ovat avainroolissa tasa-arvon edistämisessä. Markkinointijohtaja Alexander Sneen kertoo Sinebrychoffin työyhteisöstä Pride-viikon Working with Pride -paneelissa keskiviikkona 9.9.

"Helsinki Pride muistuttaa jakamattomista ihmisoikeuksista, juhlii moninaisuutta ja kutsuu kaikkia mukaan edistämään yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa. Helsinki Pride -viikko on aina voimannäyttö pieneltä ihmisoikeusjärjestöltä, jota tukee satoja vapaaehtoisia, tuhansia yksityisihmisiä sekä joukko sitoutuneita kumppaniorganisaatioita“, kertoo Aaro Horsma, Helsinki Pride -yhteisön toiminnanjohtaja.

“Suomen suurin ja vaikuttavin ihmisoikeus- ja kulttuuritapahtuma ei olisi mahdollista ilman vahvoja ja näkyviä kumppaneita kuten Karhu. Tämän vuoden Pride-teemana on esikuvat. Haluamme muistaa ja tehdä näkyväksi niin sateenkaariyhteisön tienraivaajia kuin sen, että jokaisella meistä vastuu ja vapaus toimia esikuvina. Erityisesti tässä maailmantilassa on tärkeää näyttää, että seisoo syrjimättömästi ihmisoikeuksien puolesta ja toimii sen mukaisesti”, Horsma sanoo.

#SeuraaItseäsi

Lisätietoja:
toiminnanjohtaja Aaro Horsma, Helsinki Pride, [email protected]  puh. 045 121 0026
markkinointijohtaja Alexander Sneen, Sinebrychoff, [email protected] puh. 050 431 1877

200-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff valmistaa Coca-Colan juomat Suomessa. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.
sinebrychoff.fifacebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — Instagram: Sinebrychoff1819 —kohtuullisesti.fi