Helsingin IFK:n ja Sinebrychoffin yhteistyö alkoi kiekkokaudella 1985 – 1986, ja nyt pelattavalla kaudella tulee siten tasan 40 vuotta täyteen. 17.10. oteltava HIFK-Kalpa-ottelu on Red Classics -erikoistapahtuma, jonka myötä tuetaan nuorisokiekkoilua ja muita nuorten harrastuksia.
Sinebrychoffin ja HIFKin yhteistyö on yksi vanhimpia urheiluseuran ja yhtiön välisiä katkeamattomia kumppanuuksia maailmassa. Sinebrychoff ja Helsingin IFK ovat solmineet yhteistyöstään jo jatkosopimuksen, joka kantaa vuoden 2030 loppuun saakka.
Merkkivuotta juhlistetaan jo neljättä kertaa järjestettävässä kiekkohuumaa ja livemusiikkia yhdistelevässä Red Classics -ottelussa perjantaina 17.10. kun HIFK kohtaa KalPan. Ottelua säestää Timo Brass Band.
”Neljä vuosikymmentä yhteistä matkaa on valtava saavutus – ei vain kumppanuutena, vaan osana helsinkiläistä urheilukulttuuria. HIFK ja Sinebrychoff ovat kulkeneet rinnakkain ilossa ja pettymyksissä, voittojen ja tappioiden läpi. Red Classics on meille ennen kaikkea juhla, jossa fanit, yhteisö ja hyvä tekeminen yhdistyvät. Tämä ilta kuuluu kaikille, jotka tekevät HIFK:sta sen, mitä se on – suuremman kuin pelkkä peli”, sanoo Tommi Hintikka, myynti- ja markkinointijohtaja Helsingin IFK:sta.
Jokaista otteluun myytyä lippua kohden lahjoitetaan yksi euro HIFKin kumppanille, Tukikummit Säätiölle. Sinebrychoff lahjoittaa pohjakassaan 20 000 euroa. Ottelu pelataan erikoispaidoin, joista osa myydään huutokaupalla, ja niidenkin tuotot ohjataan Tukikummeille. Ottelun katsojilla on myös mahdollisuus tehdä lahjoituksia pelin aikana Mobilepayllä.
Yhteistyöllä on tuettu nuorten harrastuksia jo pitkään, Sinebrychoff-stipendillä on tuettu pääkaupunkialueen nuorten kiekkoilua 20 000 euron vuosittaisella lahjoituksella HIFKin junioritoimintaan jo vuodesta 2014. Kotikaupungissaan Sinebrychoff on tukenut nuorten harrastuksia yhdessä Keravan kaupungin kanssa jo 15 vuotta nuorisostipendein.
”Tärkein lahja, minkä merkkivuoden kunniaksi toivomme saavamme, on lahjoitus nuorille. Monella perheellä on nyt taloudellisesti tiukkaa, ja samalla nuorten mahdollisuudet harrastaa voivat kärsiä. Pidetään kimpassa nuoret kiekkoilun ja muiden harrastustensa parissa”, sanoo Sinebrychoffin tapahtumista, sponsoroinnista ja viestinnästä vastaava markkinointijohtaja Joonas Säkkinen.
Peliin tulevat katsojat saavat ”rubiinihäiden” kunniaksi punaisen Red Classics -huivin. Peliin vastaanottavat tuttuun tapaan Sinebrychoffin panimohevoset. Rubiiniteema näkyy jatkossa myös Ruby Loungen (entinen Event Lounge) ja Ruby Boxin (F28-aitio) nimissä.
Tukikummit: https://tukikummit.fi/
Lisätietoja:
· viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff, email: [email protected], tel: 040 830 7176
· myynti- ja markkinointijohtaja Tommi Hintikka, Helsingin IFK, email: [email protected], tel: 050 366 7302
1819 perustettu Sinebrychoff on osa Carlsberg-konsernia ja valmistaa oluita, siidereitä, long drink -juomia, virvoitusjuomia, vesiä sekä energiajuomia. Sen tuotesalkkuun kuuluvat mm. Karhu, KOFF, 1664, Carlsberg, Brooklyn Brewery, Battery Energy Drink, Monster Energy, Crowmoor, Somersby ja Coca-Cola-yhtiön juomat, kuten Coca-Cola, Fanta, Bonaqua sekä Sprite. Henkilöstön monimuotoisuus, vuorovaikutus asiakkaiden ja ympäröivän yhteiskunnan kanssa sekä vahvat tuotebrändit ovat kestävän kehityksen edistämisen lisäksi yhtiölle tärkeitä. Sinebrychoff valmistaa juomat 100 % uusiutuvalla energialla ja juomanvalmistus on hiilineutraalia. Alkoholin kohtuukäyttöä yhtiö edistää laajalla alkoholittomien oluiden valikoimalla. Käymme parempaan huomiseen.
sinebrychoff.fi - Facebook & Instagram: Sinebrychoff1819 – LinkedIn: Sinebrychoff - kohtuullisesti.fi