Ensimmäinen kofeiiniton Cokis Suomeen ja suosikkimaku vanilja palaa sokerittomana

Kofeiinittomuus on kasvattanut suosiotaan niin maailmalla ja Suomessa, syksyllä 2021 Sinebrychoff valmistaakin ensimmäisen täysin kofeiinittoman Coca-Colan, Coca-Cola Zero Sugar Kofeiinittoman. Samalla valikoimaan palaa toinen kuluttajien pitkään toivoma Cokis-maku – vanilja, nyt sokerittomana. Sinebrychoff on maailman ensimmäinen Coca-Cola-valmistaja, jonka juomanvalmistus on hiilineutraalia.

Coca-Cola Zero Sugar Kofeiiniton on nimensä mukaisesti täysin sokeriton ja kofeiiniton juoma. Unen arvostus on kasvussa ja moni haluaa nauttia hyvistä juomista kuten Coca-Colasta ilman kofeiinia. Suomessakin THL:n mukaan neljännes aikuisista kokee nukkuvansa liian vähän ja jonkinlaisista uniongelmista kärsii kolme miljoonaa suomalaista.* Suomi on ensimmäisten Cokis-maiden joukossa, joka lanseeraa uudella teknologialla valmistettavan Coca-Cola Zero Sugar Kofeiinittoman.

”Coca-Cola on rakastettu juoma ja haluamme tarjota Cokista kaikkiin kulutustilanteisiin, tarpeisiin ja erilaisissa pakkauksissa. Cokiksen tutusta mausta voi nyt nauttia myös vaikka myöhään illalla ilman, että uni häiriintyy. Suomessakin kolajuomien kulutushetket sijoittuvat usein juuri alkuiltaan ja iltaan**. Coca-Cola Zero Sugar Kofeiiniton on Euroopan nopeimmin kasvava Cokis-tuote, joten on hienoa saada se nyt myös Suomeen”, kertoo Coca-Cola-juomista Sinebrychoffin markkinoinnissa vastaava tuotepäällikkö Ida Gustafsson.

Coca-Cola Zero Sugar Kofeiiniton on pakattu 0,5 ja 1,5 litran kierrätysmuovipulloihin.

Coca-Cola Zero Sugar Vanilja

Vaniljanmakuinen Coca-Cola oli viimeksi Suomessa seitsemän vuotta sitten. Kuluttajien pitkään toivoma klassikkomaku palaa nyt sokerittomana. Vanilja on yksi ensimmäisiä Coca-Colan erikoismakuja ja sen historia yltää Yhdysvalloissa 1940-luvulle asti.

Coca-Colan uudet maut kiinnostavat kuluttajia paljon ja uusia makuja – tai palaavia klassikoita – maistetaan mielellään.

Coca-Cola Zero Sugar Vanilja on pakattu 0,5 ja 1,5 litran kierrätysmuovipulloihin.

Fanta Lemon Zero myös pienempään pulloon

Kahden Cokis-uutuuden lisäksi keväällä lanseerattu Fanta Lemon Zero tulee kauppaan pienemmässä pullossa, keväällä ilmestynyt 1,5 litran pulloon pakattu retromaku on saatavilla elokuussa myös 0,5 litran kierrätysmuovipullossa.

Uutuuksien jakelu alkaa 30.8. kautta maan.

Sinebrychoff valmistaa kaikki juomansa 100 % uusiutuvalla energialla. Sinebrychoff on maailman ensimmäinen Coca-Cola-valmistaja, jonka juomanvalmistus on hiilineutraalia.

*THL FinTerveys 2017
**CBL Finland 2018

Coca-Cola Zero Sugar Kofeiiniton
kasvisuutejuoma
Ainesosat: Vesi, hiilidioksidi, väri (E150d), happamuudensäätöaineet (E338, E331), makeutusaineet (aspartaami, asesulfaami K), luontaiset aromit.

Ravintosisältö: 100 ml sisältää

Energia 1,4 kJ/0,3 kcal
Rasvaa 0 g
-josta tyydyttynyttä 0 g
Hiilihydraatit 0 g
-josta sokereita 0 g
Proteiinia 0 g
Suola 0,01 g

Coca-Cola Zero Sugar Vanilja
kasvisuutejuoma
Ainesosat: Ainesosat: Vesi, hiilidioksidi, väri (E150d), happamuudensäätöaineet (E338, E331), makeutusaineet (aspartaami, asesulfaami K), luontaiset aromit (mm. kofeiini).

Ravintosisältö: 100 ml sisältää

Energia 1,3 kJ/0,3 kcal