Coca-Colan uutuus on uusi klassikko – uusia makuja myös Fantalta, Bonaqualta ja Fuze Tea -jääteeltä

Maailman suosituin Coca-Colan klassikkomaku on vihdoin Suomessa. Uudessa Coca-Cola Zero Sugar Sitruunassa yhdistyy alkuperäinen Coca-Colan maku raikkaaseen sitruunaan täysin ilman sokeria. Fanta Appelsiinissa ja Fantan uutuusmaussa Vadelma-Passionhedelmä on nyt 30 % vähemmän sokeria. Muita kevään Cokis-uutuuksia ovat Bonaqua Vita Granaattiomena & Mustikka sekä Fuze Tea Sitruuna & Sitruunaruoho.

Sokerittomien virvoitusjuomien suosio jatkuu. Syksyllä lanseerattu Coca-Cola Zero Sugar Vadelma saa kaverikseen todellisen suosikkimaun, Coca-Cola Zero Sugar Sitruunan. Sitruuna-Cokis on maailman suosituin Coca-Colan makuvariantti. Sitruuna on hyvä makupari Coca-Colaan, tarjoillaanhan klassistakin Cokista sitruunaviipaleen ja jäiden kera.

Coca-Cola Zero Sugar Sitruuna tulee markkinoille 0,5 litran ja 1,5 litran kierrätysmuovipullossa sekä ravintoloiden post-mix-valikoimaan.

Fantassa vähemmän sokeria

Kuluttajat haluavat virvoitusjuomien olevan kevyempiä ja vähäkalorisia. Maku ja sokerin määrä ovat kuluttajien ostopäätökseen eniten vaikuttavia tekijöitä.  Fanta Appelsiinissa, suosituimmassa Fanta-maussa, on nyt 30 % vähemmän sokeria. Kuluttajatesteissä uusi Fanta Appelsiini on myös testaajien mielestä entistä paremman makuinen. Sokeria on korvattu makeutusaineilla.

Myös marjan ja hedelmien makuisten virvoitusjuomien suosio on kasvussa. Keväällä lanseerataan Suomessa täysin uusi maku, Fanta Vadelma-Passionhedelmä. Myös siinä on 30 % vähemmän sokeria kuin sokerivirvoitusjuomissa keskimäärin. Juomaa on makeutettu sokerin lisäksi stevialla.

Uusi Fanta Appelsiini on tarjolla 0,25 ja litran tölkissä ja kierrätyslasipullossa, 0,5 litran ja 1,5 litran kierrätysmuovipullossa sekä 0,33 litran tölkissä. Fanta Vadelma-Passionhedelmä tulee markkinoille 0,5 litran ja 1,5 litran kierrätysmuovipullossa.

Uusi Bonaqua – vireys, vastustuskyky, aineenvaihdunta

Bonaqua-maut on luotu suomalaisten makumieltymysten pohjalta. Bonaqua Vita -tuoteperhettä täydentää maaliskuussa Granaattiomena & Mustikka. Juomaan on lisätty B3-, B5- ja B6 -vitamiineja sekä magnesiumia.

Bonaqua Vita Granaattiomena & Mustikka tulee myyntiin markkinoille 0,5 litran ja 1,5 litran kierrätysmuovipullossa.

Jäätee virkistää uudella maulla

Fuze Tea -jääteeperhe lanseerattiin vuosi sitten ja on nopeasti vakiinnuttanut asemansa suomalaisten virkistäjänä. Fuze Tea on vastuullisesti tuotetun teen, hedelmän ja yrttien makuyhdistelmä.

Fuze Tea Sitruunan resepti vaihtuu herkulliseen Sitruuna & Sitruunaruoho -makuun. Valikoimassa jatkavat myös Persikka & Hibiscus ja Mango & Kamomilla. Fuze Tea -pakkaus on 0,4 litran kierrätysmuovipullo.

Sinebrychoff valmistaa juomansa mahdollisimman vähällä määrällä vettä. Käyttämämme vesimäärä per valmis juomalitra oli vain 2,3 litraa – yksi maailman tehokkaimpia. Carlsberg-konsernin asettamien Together Towards ZERO –kestävän kehityksen strategian tavoitteiden mukaan koko panimokonserni puolittaa vedenkäyttönsä vuoteen 2030 mennessä.

Coca-Cola Zero Sugar

Sitruunan makuinen kasvisuutejuoma. Sisältää makeutusaineita.

Ainesosat: Vesi, hiilidioksidi, väri (E150d), happamuudensäätöaineet (E338, E331), luonnolliset aromit (mm. kofeiini), makeutusaineet (aspartaami, asesulfaami K), kasvisuutteet.

Energiasisältö / 100 ml: 4 kJ / 1 kcal

Fanta Appelsiini

Appelsiinin makuinen virvoitusjuoma. Sisältää sokeria ja makeutusaineita.

Ainesosat: Vesi,sokeri, appelsiinimehu tiivisteestä (4,5%), hiilidioksidi,happamuudensäätöaine (E330), luontainen appelsiiniaromi, joka sisältää muita luontaisia aromeja, makeutusaineet (asesulfaami K, aspartaami), stabilointiaineet (E414, E445, E412),  hapettumisenestoaine (E300), hedelmä- ja kasvistiivisteet (porkkana, mustaherukka), väri (E160a).

Energiasisältö / 100 ml: 126 kJ / 30 kcal

Fanta Vadelma-Passionhedelmä

Vadelman ja passionhedelmän makuinen virvoitusjuoma, joka sisältää sokeria ja makeutusaineita.

Ainesosat: Vesi, sokeri, hiilidioksidi, mehutiivisteestä 3% (appelsiini 2.8%, vadelma 0.1%, passionhedelmä 0.1%), happamuudensäätöaineet (E330, E296, E576), säilöntäaine (E202), hedelmä- ja kasvistiiviste (porkkana, mustaviinimarja), stabilointiaineet (E414, E445), makeutusaine (stevioliglykosidit), hapettumisenestoaine (E300), luontaiset aromit.

Energiasisältö / 100 ml: 118 kJ / 28 kcal

Bonaqua Vita Granaattiomena & Mustikka

Hiilihapollinen granaattiomenan ja mustikan makuinen juoma, lisätty vitamiineja ja magnesiumia.

Ainesosat: Vesi, hedelmäsokeri, mehu tiivisteestä (granaattiomena 1%, mustikka 1%), hiilidioksidi, mineraali (magnesiumkloridi), happamuudensäätöaine ( sitruunahappo, omenahappo, natriumsitraatti), silöntäaine (E202), porkkana- ja mustikkatiiviste, luontainen aromi, vitamiinit (niasiini, pantoteenihappo, B6), ginseng-uute.

Energiasisältö / 100 ml: 65 kJ / 15 kcal

Fuze Sitruuna & Sitruunaruoho

Sitruunan ja sitruunaruohon makuinen jääteejuoma. Sisältää sokeria ja makeutusaineita.

Ainesosat: ​Vesi, sokeri, sitruunamehu tiivisteestä (1%), happamuudensäätöaineet (sitruunahappo, natriumsitraatti), teeuute (0.12%), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), sitruunaruohouute, luontainen sitruunaruohoaromi, luontainen sitruuna-aromi ja muita luontaisia aromeja, makeutusaine (stevioliglykosidit).

Energiasisältö / 100 ml: 79 kJ / 19 kcal

Lisätietoja, kuvat ja haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff,
puh: 040 8307176, email: [email protected]

200-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff valmistaa Coca-Colan juomat Suomessa. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.
www.sinebrychoff.fifacebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — Instagram: Sinebrychoff1819 — YouTube: Sinebrychoff1819 — kohtuullisesti.fi