Brooklyn Special Effects IPA – kehuttu alkoholiton olut nyt myös IPAna & Brooklyn Pulp Art kausihanavalikoimaan

Sinebrychoff tuo Brooklyn Breweryn valikoimasta syksyyn kaksi uutuusolutta. Brooklyn Special Effects IPA on India Pale Ale -versio suositusta ja kehutusta alkoholittomasta oluesta ja Brooklyn Pulp Art on kausihanavalikoimaan tuleva suodattamaton IPA-olut.

Kaksi vuotta sitten Suomeen tullut Brooklyn Special Effects Hoppy Lager on kuluttajien ja testien suosikki. Se on tällä hetkellä jopa myydyin Brooklyn-pullo-olut. Keväällä 2021 kasvu on jatkunut – lähes puolella edellisvuoden kevääseen verrattuna.

Syksyllä 2021 tuomme Lagerin rinnalle uuden variantin. Brooklyn Special Effects IPA on amerikkalaistyylinen vahvasti kuivahumaloitu, sitruksinen ja moderni alkoholiton IPA. Makuprofiili vastaa vahvoja IPA-oluita.

SFX IPAssa käytetään katkerohumalina amerikkalaista Cascadea ja Citraa, joilla on intensiivinen sitruksinen, hedelmäinen ja greippimäinen luonne. Olut viimeistellään kuivahumaloimalla, mikä tehdään Mosaic ja Amarillo -humalilla. Mosaic on raikas, kirpeä ja hedelmäinen jenkkihumala, jonka maku on mangoinen, sitruksinen ja hieman yrttinen. Amarillon mausta voi niin ikään löytää sitruunaa, persikkaa, appelsiinia ja greippiä.

Brooklyn Special Effects IPA toimii mainiosti samojen ruokien kanssa kuin alkoholilliset IPAt, esimerkiksi mausteisten ruokien kuten thaimaalaisen, intialaisen, kiinalaisen ja meksikolaisen keittiön antimien kera. Se on myös oivallinen valinta grillatun ruoan ja voimakkaiden juustojen kumppaniksi.

”Kuluttajat ovat enenevässä määrin kiinnostuneita alkoholittomista oluista. Alkoholiton olut on kaikkein nopeimmin kasvava olutkategoria Suomessa*. Lisäksi India Pale Ale on viimeisimmän tutkimuksen mukaan toiseksi suosituin ja kiinnostavin pintahiivaoluttyyppi vehnäoluen jälkeen**. Uskomme, että tästäkin tulee hittituote, jos Hoppy Lagerin ylistäviin arvioihin ja huikeisiin myyntilukuihin on katsominen”, kertoo Brooklyn-oluiden tuotepäällikkö Nella Lämsä Sinebrychoffilta.

Brooklyn Pulp Art kausihanavalikoimaan

Brooklyn Pulp Art on ns. hazy IPA eli suodattamaton India Pale Ale -olut, joka on moderni versio suositusta IPA-oluttyylistä. Se on mehukas ja yksinkertaisesti herkullinen olutnautinto, jossa on trooppisten hedelmien täyteläisyyttä ja pehmeä jälkimaku. Brooklyn Pulp Art on humaloitu Cascade, Citra, Sabroa ja Azacca -humalilla.

”Sesonkiajattelu ravintolan erikoisolutvalikoimassa saa kannatusta oluen ystäviltä. Kuluttajat ovat erityisen kiinnostuneita sesonkiin sopivista oluista ja rajallisen saatavuuden erikoisuuksista”, Nella kertoo.

Nimensä Brooklyn Pulp Art on saanut sameasta oluttyylistään, joka muistuttaa hedelmälihaa - ja toisaalta taiteellisesta designistaan. Lisäksi olut on todellinen mestariteos!

Brooklyn-uutuuksien jakelu alkaa 30.8. kautta maan. Brooklyn Special Effects IPA on pakattu 0,33 litran kierrätyslasipulloon ja Brooklyn Pulp Art on saatavilla hanoista Sinebrychoffin ravintola-asiakkaiden valikoimasta.

Sinebrychoff aloitti Brooklyn Breweryn oluiden maahantuonnin ja myynnin jo 2006. Jo silloin tarjolla olivat yhä vahvasti valikoimassa olevat Brooklyn Lager ja Brooklyn East India Pale Ale.

Lähteet:
* Panimoliitto
** Sinebrychoff SurveyPal C&S oluttutkimus, 03/2020, n=305

Brooklyn Special Effects IPA
Oluttyyppi: Indian Pale Ale
Ainesosat: Vesi, OHRAMALLAS, VEHNÄ, KAURA, humala, hiiva
Alkoholi: 0,4 % Vol.
Kantavierre: 6,1 %Plato
Väri: 7 EBC
Katkerot: 40 EBU

Ravintosisältö: 100 ml sisältää

Energia 101 kJ/24 kcal