Battery Energy Drink saa kaksi uutta makua: Battery + Lakritsi ja Persikka + Vadelma

Battery Licorice Boost yhdistää kaksi suomalaisten suosikkimakua, Batteryn ja lakritsan. Licorice Boost on saatavilla vain kesäjakson ajan. Pitkäaikaisempi uutuus on Battery No Calorie Peach + Raspberry, jossa yhdistyvät herkullinen persikka ja vadelma.

Battery Licorice Boostin pohjana on tuttu Battery Energy Drinkin maku. Siihen on lisätty ripaus lakritsaa.  Kyseessä on ns. limited edition, eli rajoitettu erä, joka on markkinoilla kesän 2019. Juoma on makeutettu sokerilla.

Lakritsa on suomalaisten suosikkimaku, jota kuitenkaan ei juomissa ole usein tarjolla. Lakritsa tuo Battery Energy Drinkin hedelmäiseen makuun jännittävän lisän.

Battery No Calorie Peach + Raspberry maistuu raikkaalta persikalta ja vadelmalta, ei perinteiseltä energiajuomalta. Se virkistää raikkaan pehmeän, hedelmäisen virvoitusjuoman tapaan ja antaa samalla Batterylle ominaisen energialatauksen.

Battery No Calorie Peach + Raspberry on makutestin voittaja (Research Insight Finland 08/2018). Se on makeutettu aspartaamilla ja asesulfaami-K:lla. Kaloreita on vain 2 kcal/100 ml. Battery No Calorie Peach+Raspberry tulee Batteryn vakiovalikoimaan.

Battery Licorice Boost ja Battery No Calorie Peach + Raspberry on ennakkolanseerattu viikolla 9 R-kioskeissa kautta maan. Laajempi jakelu alkaa 18.3. Juomat on pakattu 0,33 l tölkkeihin.

Uutuuksien ohella Batteryn valikoimassa jatkavat Battery Energy Drink, Battery No Calorie, Battery Jungled, Battery Blueberry ja Battery Energy Water Lemon. Suomessa myytävät Batteryt valmistetaan Keravalla Sinebrychoffilla.

Piristystä vastuullisesti

Energiajuomat on tarkoitettu tilapäiseen piristymiseen, eikä niillä voi korvata tasapainoista ruokavaliota. Kupillisessa kahvia on kofeiinia 90 – 160 mg. 0,33 litran tölkissä energiajuomaa kofeiinia on keskimäärin 106 mg.

Energiajuomien piristävä vaikutus perustuu tutkittuihin ja turvallisiin raaka-aineisiin: kofeiiniin, sokeriin ja guaranaan (kofeiini). Lisäksi energiajuomat sisältävät aminohappoja (tauriini) ja B-vitamiineja sekä C- ja E-vitamiineja. Euroopan elintarvikeviranomainen EFSA tai suomalainen Evira eivät ole tutkimuksissaan löytäneet kohtuukäytössä mitään vaaroja näiden raaka-aineiden käyttöön yhdessä tai erikseen.

Lapsille ja nuorille ei pitäisi lähtökohtaisesti syntyä tarvetta ylimääräiseen piristykseen, suositeltavampaa on hyvä yöuni. Energiajuomien satunnainen käyttö ei ole silti nuorillekaan vaarallista.

Sinebrychoffin Battery Energy Drinkin markkinointi on suunnattu vain täysi-ikäisille.

Battery Licorice Boost

Energiajuoma. KORKEA KOFEIINIPITOISUUS. (32 mg/100 ml)

Ei suositella lapsille eikä raskaana oleville tai imettäville.

Ainesosat: Vesi, sokeri, hiilidioksidi, maltodekstriini, tauriini (4000 mg/l), happamuudensäätöaine E330, aromit, kofeiini (320 mg/l), säilöntäaine E202, vitamiinit (niasiini, B6, B12, pantoteenihappo)

Energiasisältö / 100 ml: 202 kJ / 50 kcal

Battery No Calorie Peach + Raspberry

Energiajuoma. Sisältää makeutusaineita. KORKEA KOFEIINIPITOISUUS. (32 mg/100 ml)

Ei suositella lapsille eikä raskaana oleville tai imettäville

Ainesosat: Vesi, happamuudensäätöaineet E330, E331, hiilidioksidi, luontaiset aromit, makeutusaineet E950 ja E951, kofeiini (320 mg/l), säilöntäaine E202, väri E120, vitamiinit (niasiini, B6, B12, pantoteenihappo)

Energiasisältö / 100 ml: 8 kJ / 2 kcal

Lisätietoja, kuvat ja haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff,
puh: 040 8307176, email: [email protected]

200-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff valmistaa Coca-Colan juomat Suomessa. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.
www.sinebrychoff.fifacebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — Instagram: Sinebrychoff1819 — YouTube: Sinebrychoff1819 — kohtuullisesti.fi