Kevään hauskat ja hedelmäiset virvoitusjuomauutuudet: Muumi Mehuli ja Smurffit Sokeriton

Muumi-virvoitusjuomaperhe kasvaa kahdella hedelmäisellä juomalla, vadelman ja persikan makuisilla Mehuli-juomilla. Toinen perinteinen virvoitusjuoma, Smurffit, saa pitkään kuluttajien toivoman sokerittoman version klassisesta päärynämaustaan.

Muumi Mehuli on luonnollisen hedelmäinen mehujuoma, joka sisältää 25 % hedelmämehua. Mehuli-nimi viittaakin mehun ja limonadin yhdistelmään. Kahtena eri makuvaihtoehtoina ovat vadelma ja persikka. Mehuleissa on sokeria kolme grammaa - 31 % - vähemmän per 100 ml verrattuna perinteiseen Muumi-virvoitusjuomaan.

Sinebrychoff on valmistanut Muumi-virvoitusjuomia vuodesta 1991 ja on Muumi-brändin virallinen lisenssinhaltija Suomessa virvoitusjuomakategoriassa.

”Mehuli-juomat ovat Sinebrychoffin ja Muumin pitkässä historiassa jotain täysin uutta. Mehulit ovat makujensa, ulkoasunsa ja nimensä puolesta herättäneet paljon innostusta, ja olemme yhdessä Muumien kanssa erittäin iloisia lopputuloksesta,” kertoo Sinebrychoffin Muumista vastaava tuotepäällikkö Niko Järvimäki.

Muumi Mehulit on pakattu 0,33 litran tölkkeihin, jakelu alkaa 13.3. kautta maan. Juomat soveltuvat vegaaneille.

40-vuotias Smurffit-limonadi nyt sinisenä ja sokerittomana

Smurffit-limsa on ikoninen juoma, joka on tänä vuonna ollut Suomen markkinoilla jo 40 vuotta! Sinebrychoff toi juoman Suomeen siis vuonna 1983. Juhlavuoden kunniaksi Sinebrychoff lanseeraa päärynänmakuisen sokerittoman juoman – ja esikuviensa mukaan nyt sinisenä!

”Viime vuonna virvoitusjuomissa sokerittomat juomat nousivat Suomessa sokerillisia suositummaksi* ja sokeritonta Smurffi-juomaakin on toivottu jo pitkään. Samoin moni on kysellyt smurffinsinisen juoman perään – molemmat toiveet toteutuvat nyt”, kertoo Sinebrychoffin Smurffista vastaava tuotepäällikkö Niko Järvimäki.

Smurffit Sokeriton on pakattu 0,33 litran tölkkeihin, jakelu alkaa 13.3. kautta maan. Juoma soveltuu vegaaneille.

Sinebrychoff valmistaa kaikki juomansa hiilineutraalisti 100 % uusiutuvalla energialla.

Muumi Mehuli Persikka
Persikanmakuinen mehupitoinen virvoitusjuoma. Sisältää 25% hedelmämehua.

Ainesosat: Vesi, omena- ja persikkamehu tiivisteestä (25%), omenatiiviste, hiilidioksidi, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), luontainen aromi, säilöntäaine (kaliumsorbaatti).

Energia per 100 ml: 122 kJ/29 kcal
Proteiini g/100 ml: 0,1

Muumi Mehuli Vadelma
Vadelmanmakuinen mehupitoinen virvoitusjuoma. Sisältää 25% hedelmämehua.

Ainesosat: Vesi, omena-, vadelma- ja porkkanamehu tiivisteestä (25%), omenatiiviste, hiilidioksidi, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), luontainen aromi, säilöntäaine (kaliumsorbaatti).

Energia per 100 ml: 123 kJ/29 kcal
Proteiini g/100 ml: 0,1

Smurffit Sokeriton
Päärynänmakuinen virvoitusjuoma. Sisältää makeutusaineita ja fenyylialaniinin lähteen.

Ainesosat: Vesi, hiilidioksidi, aromi, päärynämehu tiivisteestä, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), makeutusaineet (asesulfaami K, aspartaami), säilöntäaine (kaliumsorbaatti), väri (E133).

Energia per 100 ml: 5 kJ/1 kcal
Hiilihydraatit g/100 ml: 0