Monster-energiajuomalta hedelmäisiä syysuutuuksia

Monster-energiajuoma lanseeraa elokuussa Suomessa kaksi uutuutta: Monster Monarch ja Monster Ultra Watermelon.

Kuluttajat toivovat luonnollisempia vaihtoehtoja energiajuomakategoriaan.* Monster Monarch on persikan ja nektariinin makuinen energiajuoma, joka sisältää 5 % hedelmämehua. Monarch on makeutettu sokerilla ja makeutusaineella.

Monster Ultra Watermelon on puolestaan täysin sokeriton ja kaloriton. Monsterin sokeriton Ultra-sarja on ollut Suomessa ja kansainvälisesti menestys. Muita Ultra-sarjan makuja ovat Ultra Violet, Ultra White, Ultra Paradise ja Ultra Fiesta Mango.

”Monster on globaalisti suurimpia energiajuomabrändejä ja Suomessa Monster on myös suosittu, viime vuosien kasvu on ollut kovaa. Jatkuvasti päivittyvä makuvalikoima ja sokerittomat vaihtoehdot ovat avainasemassa energiajuomamarkkinoilla”, Sinebrychoffin Monster-tuotepäällikkö Niko Järvimäki kertoo.

Uutuuksien jakelu alkaa 29.8.2022 kautta maan. Uutuudet on pakattu 0,5 litran tölkkeihin.  Juomat soveltuvat vegaaneille.

*Sinebrychoff - Energiajuomien bränditutkimus Kuulas 2019 Finland (n=38)

Monster Monarch
Energiajuoma

Ainesosat: hiilihappopitoinen vesi, sokeri, hedelmämehut tiivisteestä (5%) (omena, persikka, päärynä, ananas, nektariini, mango, banaani), glukoosisiirappi, happo (sitruunahappo), tauriini (0,4%), happamuudensäätöaine (natriumsitraatit), aromit,  maltodekstriini, säilöntäaine (kaliumsorbaatti), kofeiini (0,03%), kasviöljyt (kookospähkinä, rapsinsiemenet), muunnettu tärkkelys, vitamiinit (B3, B6, B2, B12), makeutusaine (sukraloosi), L-karnitiini-L-tartraatti (0,004%), natriumkloridi, inositoli (0,002%), väri (E129).

Sisältää sokeria ja makeutusainetta. E129: Voi vaikuttaa haitallisesti lasten aktiivisuustasoon ja heikentää tarkkaavaisuutta. Korkea kofeiinipitoisuus. Ei suositella lapsille eikä raskaana oleville tai imettäville naisille, eikä kofeiiniyliherkille henkilöille (32 mg/100 ml).

Energia per 100 ml: 158 kJ/37 kcal
Hiilihydraatit g/100 ml:  9,3

Niasiini mg/100 ml: 8,5
B6-vitamiini mg/100 ml: 0,8
B12-vitamiini /100 ml: 2,5
B2-vitamiini mg/100 ml: 0,7

Monster Ultra Watermelon
Sokeriton energiajuoma

Ainesosat: hiilihappopitoinen vesi, happo (sitruunahappo), arominvahvenne (erytritoli), tauriini (0,4%), aromit, happamuudensäätöaine (natriumsitraatit), panax ginseng -juuriuute (0,08%), säilöntäaineet (sorbiinihappo, bentsoehappo), kofeiini (0,03%), makeutusaineet (sukraloosi, asesulfaami K), l-karnitiini l-tartraatti (0,015%), vitamiinit (B3, B5, B6, B12), inositoli, väri (E129), bataattitiiviste.

Sisältää makeutusaineita. Korkea kofeiinipitoisuus. Ei suositella lapsille eikä raskaana oleville tai imettäville naisille, eikä kofeiiniyliherkille henkilöille (30 mg/100 ml). E129: voi vaikuttaa haitallisesti lasten aktiivisuustasoon ja heikentää tarkkaavaisuutta.

Energia per 100 ml: 11 kJ/3 kcal
Sokeri g/100 ml: 0