Karhu Stout on uusin Karhu-perheen erikoisolut - Karhu Laku Porter kestovalikoimaan

Karhun erikoisolutsarja täydentyy syksyllä tummalla stout-oluella Karhu Stout, joka on saatavilla syksyn ja talvikauden ajan. Lisäksi kausivalikoimassa kahtena syksynä hurmannut Karhu Laku Porter tulee oluenystävien toiveesta kokovuotiseen valikoimaan.

Karhu Stout on nautiskeluun erinomaisesti sopiva tumma ja täyteläinen olut. Sen paahteisen ja pehmeän maun viimeistelevät rikkaan suklaiset ja mokkaiset vivahteet.

”Karhu Stoutin mallaspohja on runsas kuten KOFF Porterissa, jonka panemisesta meillä on pitkä kokemus. Karhu Stoutissa tavoitteenamme oli luoda kuivempi, vähemmän makea olut”, kertoo Sinebrychoffin pääpanimomestari Heikki Vuokko.

Karhun tölkkidesignin on suunnitellut tällä kertaa eri ilmaisumuotoja yhdistelevä sarjakuvataiteilija, käsikirjoittaja ja kuvittaja JP Ahonen.

”Symmetrinen design on nöyrä kunnianosoitus 1989 vakiintuneelle etiketille, mutta halusin jättää piirrokseen pientä rosoa sekä paperin ja musteen tuntua. Tätä komppaa mukavasti myös tölkin mustavalkoinen design. Itse karhustahan tuli tuollainen hieman iäkkäämpi herrasmies, jolla lienee muutamakin tarina tai kasku kerrottavanaan. Itselleni karhu symboloi muun muassa rohkeutta, lempeyttä, jälleensyntymistä ja elämän kiertokulkua, ja on henkilökohtaisestikin tärkeä otus. Vasempaan käsivarteeni on tatuoitu emokarhu ja kolme pentua. Minun pesueeni”, JP Ahonen kertoo.

”Tummat oluet sopivat täydellisesti kylmenevään keliin ja talven hetkiin. Stout täydentää Karhun oluttyylivalikoimaa ja on Laku Porterin ja Karhu 2,8 % Tumma Lager -oluen ohella nyt kolmas tumma Karhu. Kotimaisissa stouteissa on selvästi ollut Karhun kokoinen aukko”, Karhun tuotepäällikkö Elli Karppinen kertoo.

Kuluttajien toivetuote Karhu Laku Porter on nyt saatavilla koko vuoden ajan, ei pelkästään kausimakuna. Karhu Laku Porter on tumma, tuhti ja täyteläinen talvi-iltoja lämmittävä portteri, joka on maustettu herkullisella lakritsilla. Laku Porter on yksi Sinebrychoffin toivotuimpia erikoisoluita vakiovalikoimaan.

Oluiden jakelu alkaa 29.8. kautta maan. Karhu Stout on pakattu 0,5 litran tölkkiin ja ravintoloiden DraughtMaster-hana-astiaan. Karhu Laku Porter on saatavilla 0,5 litran tölkissä. Oluet soveltuvat vegaaneille.

Sinebrychoff valmistaa kaikki juomansa hiilineutraalisti 100 % uusiutuvalla energialla.

Uutuuden tuotetiedot:

Karhu Stout