Crowmoor Vodka Spritz – se kevyempi alkoholijuomasekoitus

Sinebrychoffin Crowmoor-juomabrändi tuo maailmalla suosion saavuttaneen hard seltzer-juomatrendin Suomeen. Vadelman ja limen makuiset juomauutuudet ovat kevyitä ja vähäkalorisia alkoholijuomasekoituksia.

Vodka spritz, kuten hard seltzer, on alkoholijuoma, jossa on niukimmillaan vain hiilihapotettua vettä, vodkaa ja hedelmän tai marjan mehua. Se on alkoholipitoisuudeltaan matala ja kaloripitoisuus on muihin juomasekoituksiin verrattuna pieni. Energiaa Crowmoor Vodka Spritzeissä on 99 kilokaloria per tölkki (0,33 litraa).

Crowmoor Vodka Spritz Bright Berry ja Crowmoor Vodka Spritz Sunlit Lime sopivat nautittavaksi sellaisenaan tai jäiden ja hedelmien kanssa. Vodka Spritzeista voi tehdä raikkaita, kevyitä ja näyttäviäkin juomia lisäämällä vaikka vadelmia tai metsämarjoja.

”Vodka Spritzeissä on vahvaa kesähittiainesta, joka kantaa pitkälle syksyyn. Maailmalla kyseessä on isosta trendistä, joka sopii Suomessakin voimakkaaseen kevyempien, miedompien juomasekoitusten suosioon. Tiedämme, että tässä juomatyypissä hyvä maku ja luonnollisuus ovat avainasemassa ja ne vetoavat myös suomalaisiin kuluttajiin”, kertoo Sinebrychoffin siiderien ja juomasekoituksien markkinointijohtaja Juhani Jalkanen.

Crowmoor Vodka Spritz -juomat ovat osa Crowmoor-juomaperhettä ja löytyvät juomasekoitushyllystä. Siiderihyllystä yhä löytyvien Crowmoor-siiderien uusimmat siiderit, Jealous Jackdaw ja Rogue Raven, on hiljattain palkittu kahdessa kansainvälisessä makukilpailussa (International Cider Challenge 2019 ja International Cider Awards 2019).

Crowmoor Vodka Spritz -juomat on myynnissä 0,33 litran tölkeissä. Juomien jakelu alkaa 23.3. kautta maan. Juomat soveltuvat vegaaneille. Juomat on kehitetty ja valmistettu Sinebrychoffilla Keravalla.

Sinebrychoff on sitoutunut Carlsberg-konsernin Together Towards ZERO -kestävän kehityksen kampanjaan, jonka yksi osa-alue on vesihukan vähentäminen puoleen vuoden 2015 keskiarvosta. Jokainen juomalitra valmistetaan mahdollisimman vähällä vedellä, vuoteen 2030 mennessä yksi valmis juomalitra syntyy 1,7 litralla vettä.

Crowmoor Vodka Spritz Bright Berry

Maustettu alkoholijuoma

Alkoholipitoisuus: 4,1 %

Ainesosat: Vesi, vodka, hedelmätiiviste, hiilidioksidi, luontaiset vadelma-aromit, vadelmamehutiiviste, happamuudensäätöaine sitruunahappo ja hapettumisenestoaine askorbiinihappo.

Ravintosisältö: 100 ml sisältää

energia 123 kJ/29 kcal

rasva 0 g

- josta tyydyttynyttä 0 g

hiilihydraatit 1,7 g

- josta sokereita 1,6 g

proteiini 0 g

suola 0 g

Crowmoor Vodka Spritz Sunlit Lime

Maustettu alkoholijuoma

Alkoholipitoisuus: 4,1 %

Ainesosat: Vesi, vodka, hedelmätiiviste, hiilidioksidi, luontainen limearomi, limemehutiiviste, happamuudensäätöaine sitruunahappo ja hapettumisenestoaine askorbiinihappo.

Ravintosisältö: 100 ml sisältää

energia 124 kJ/30 kcal

rasva 0 g

- josta tyydyttynyttä 0 g

hiilihydraatit 1,7 g

- josta sokereita 1,6 g

proteiini 0 g

suola 0 g

Lisätietoja, kuvat ja haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff,
puh: 040 830 7176, email: [email protected]

200-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff valmistaa Coca-Colan juomat Suomessa. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.
www.sinebrychoff.fifacebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — Instagram: Sinebrychoff1819 — YouTube: Sinebrychoff1819 — kohtuullisesti.fi