Coca-Cola Kirsikka, Fanta Etelän Hedelmät ja Vadelma syksyn sokerittomat virvoitusjuomauutuudet

Sinebrychoff lanseeraa Suomeen syksyllä 2022 kolme uutta sokeritonta virvoitusjuomaa: Coca-Cola Kirsikka Sokeriton, Fanta Etelän Hedelmät Sokeriton ja Fanta Vadelma Sokeriton. Yhä useampi haluaa nauttia juomansa ilman sokeria, ja syksyn uudet virvoitusjuomat vastaavat juuri tähän kasvavaan kysyntään.

Coca-Cola Zero Sugar Kirsikka on täydellinen virkistävän Coca-Colan ja hedelmäisen kirsikan makuyhdistelmä. Coca-Cola Zero Sugar kasvaa vauhdilla ja kirsikkainen klassikkomaku tarjoaa juoman ystäville uuden hittimaun, jota on pakko maistaa. Kirsikan makuinen Coca-Cola oli 1980-luvulla ensimmäinen Coca-Colan juomaperheeseen lanseerattu makuvariantti ja tätä kulttimaineen saavuttanutta makua on toivottu myös Suomeen. Kirsikkamaussa on silmää ilahduttavan värikkäät etiketit, joiden kokonaan kirsikanpunainen väri erottuu juomahyllystä ja kutsuu tutustumaan uutuuteen.

Fanta Etelän Hedelmät Sokeriton on herkullisen hedelmäinen juoma, jonka trooppisten hedelmien maku ja hehkuva väri tuovat mieleen etelän auringon. Sen vastustamattoman maun salaisuus piilee appelsiini-, passionhedelmä- ja persikkamehun sekä hedelmä- ja kasvistiivisteiden onnistuneessa sekoituksessa.  Auringonlaskun värinen Fanta Etelän Hedelmät on pohjoismainen menestysmaku, joka suosion saattelemana saapuu nyt myös Suomeen.

Fanta Vadelma Sokeriton on hehkuvan punainen uutuus, jossa maistuu suomalaisten rakastama kotoinen marja. Kutsuvan punainen juoma saa makua mm. vadelma- ja sitruunamehusta sekä luontaisista aromeista. Täyteläisen makuinen juoma ilahduttaa monia myös sokerittomuudellaan.  Fanta Vadelma Sokeriton tulee vain Keskon kauppojen valikoimaan.

”Coca-Colan maku-uutuudet kiinnostavat kuluttajia; Coca-Colan Suomessa tekemän tutkimuksen mukaan jopa 84 %* vastasi kokeilevansa niitä innolla. Sokerittomat vaihtoehdot jatkavat yhä suosiotaan niin Suomessa kuin muuallakin Euroopassa”, kertoo Sari Tallqvist, Sinebrychoffin Coca-Cola-juomien tuotepäällikkö.

Vuonna 2021 yli puolet Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton jäsenyritysten myymistä virvoitusjuomista oli sokerittomia tai vähäkalorisia.**

Uutuuksien jakelu alkaa 29.8.2022 kautta maan. Uutuudet on pakattu 0,5 ja 1,5 litran kierrätysmuovipulloihin.  Juomat soveltuvat vegaaneille.

Sinebrychoff valmistaa kaikki juomansa hiilineutraalisti 100 % uusiutuvalla energialla.

Coca-Cola Kirsikka Sokeriton
Kirsikan makuinen virvoitusjuoma. Sisältää makeutusaineita. Sisältää fenyylialaniinin lähteen.

Ainesosat: Vesi , hiilidioksidi , väri (E150d), happo (E338), makeutusaineet, aspartaami , asesulfaami K), luontaiset aromit , aromi: kofeiini , happamuudensäätöaineet (E331).

Energia per 100 ml: 1,5 kJ/0,4 kcal
Hiilihydraatit g/100 ml: 0
Sokeri g/100 ml: 0
Suolaa g/100 ml: 0,01

Fanta Etelän Hedelmät Sokeriton
Trooppisten hedelmien makuinen virvoitusjuoma

Ainesosat: Vesi, mehu tiivisteestä 3,2% (2,8% appelsiini, 0,2% passionhedelmä, 0,2% persikka), hiilidioksidi, happo E330, sitrusuute, sitruunahappo, kaliumsorbaatti, makeutusaineet (aspartaami, asesulfaami K), hedelmä- ja kasvistiiviste (aronia, mustaherukka, porkkana, värisaflori, seljanmarja, sitruuna), stabilointiaineet (E412, E414, E445), luontaiset aromit.

Energia per 100 ml: 12 kJ/2,8 kcal
Suolaa g/100 ml: 0,02

Fanta Vadelma Sokeriton
Vadelman makuinen virvoitusjuoma. Sisältää makeutusaineita.

Ainesosat: Ainesosat: Vesi, hiilidioksidi, mehu tiivisteestä 3,1% (3% sitruuna, 0,1% vadelma), happo (sitruunahappo, omenahappo), bataatti- ja porkkanatiiviste, makeutusaineet (natriumsyklamaatti, asesulfaami K, sukraloosi), happamuudensäätöaine (natriumsitraatti), säilöntäaine (kaliumsorbaatti), luontaiset aromit.

Energia per 100 ml: 7 kJ/2 kcal
Suolaa g/100 ml: 0,03

*Coca-Cola kuluttajakysely 2020
** Panimoliitto