Brooklyn Pilsner – kevyt ja kultainen pale helles lager

Brooklyn Lager saa rinnalleen vaaleamman ja lempeämmän lager-oluen. Brooklyn Pilsner on raikas ja rapsakka Pale Helles Lager -tyylinen olut. Myös viime kesän suosikki, Brooklyn Summer Ale, palaa sesongiksi ravintolahanoihin.

Brooklyn Pilsner on tyylilleen uskollisesti vaalean kullan värinen ja siinä on rohkea humalointi, joka viimeistelee makuelämyksen sitruksisuudellaan. Brooklyn Pilsnerin katkeruus on 22 EBU:a – verrattuna Brooklyn Lagerin 35 EBU:un. Brooklyn Pilsner on täysin uusi olut Brooklyn Breweryn valikoimassa ja Suomi on USA:n ulkopuolella Venäjän ohella ensimmäinen maa, jossa olut lanseerataan.

”Ihmiset haluavat nyt hyvän oluen, jota he voivat nauttia yhdessä ystäviensä kanssa, ihan rauhassa ja pitkään. Pilsner on yksi parhaista pubioluttyyleistä maailmassa. Ja nythän me odotamme anniskelusektorin laajaa aukeamista normaaliin. Suomessa selvästi ymmärretään hyvän päälle, kun saatte pilsimme ensimmäisten joukossa. Pilsner on myös oluttyyli, jonka useimmat jututtamani panimomestarit haluavat tehdä hyvin”, Brooklyn Breweryn panimomestari Garrett Oliver kertoo.

”Olutasiantuntijat ovat viime vuosina ennustaneet, että seuraava olutrendi IPA-buumin jälkeen ovat raikkaat ja tasalaatuiset lager- ja pilsoluet. Oluen ystävät haluavat myös kevyempiin oluisiin aikaisempaa reilumpaa humalointia”, kertoo Brooklyn-oluiden tuotepäällikkö Marisa Kursula Sinebrychoffilta.

Brooklyn Pilsnerin kanssa sopivat pikkusuolaiset, hot dogit, pizza, grillatut katkaravut, tulisesti maustetut ruuat ja cheddar-juusto.

Pils on nyt kolmanneksi suosituin oluttyyppi Craft & Specialty -olutkategoriassa. 22 % kuluttajista on kiinnostunut ostamaan pils-olutta – nousua edellisestä tutkimuksesta (2018) on kuusi prosenttiyksikköä.* Suomen päivittäistavarakaupassa pilsin volyymi on kasvanut vuonna 2020 jopa 34 % edelliseen vuoteen verrattuna.**

Sinebrychoffin ravintolahanavalikoimaan palaa viime kesän tapaan Brooklyn Summer Ale, kevyt ja raikas mutta maukas pale ale, jonka mausta löytää hedelmäisyyttä ja sitruksisuutta. Tuoksusta voi aistia kukkaisia aromeita. Tämä helposti nautittava Summer Ale on täydellinen nautittavaksi aurinkoisina kesäpäivinä ja sopii erinomaisesti kesäsesonkiin.

Sesonkiajattelu ravintolan erikoisolutvalikoimassa saa kannatusta oluen kuluttajilta. Kuluttajien ostoaikomus on erittäin korkealla sesonkiin sopivia tuotteita sekä rajallisen saatavuuden erikoisuuksia kohtaan.***

Brooklyn Pilsnerin jakelu alkaa Sinebrychoffin muiden uutuuksien tapaan 14.3. kautta maan. Se on pakattu 0,33 litran kierrätyslasipulloon ja löytyy myös ravintoloiden DraughtMaster-hanavalikoimasta. Brooklyn Summer Ale on saatavilla vain ravintoloiden hanavalikoimassa 1.4. alkaen.

Brooklyn Breweryn oluet ovat olleet Sinebrychoffin valikoimassa jo vuodesta 2006.

*Sinebrychoff Survey Pal Craft-oluet maaliskuu 2020.
** Sinebrychoff – sisäinen arvio päivittäistavarakaupan datasta 2019 – 2020
***
Sinebrychoff laadullinen erikoisoluiden kategoriatutkimus Marketing Clinic 12/2018 Suomi (N=40))

Brooklyn Pilsner