Kaikki Bonaqua-pullot uudistuvat keväällä 2018 saaden skandinaavisen tyylikkään ilmeen. Legendaarinen Sprite korostaa jatkossa vähäsokerisuuttaan. Suomen ensimmäinen hyvinvointijuoma Hyvää päivää vangitsee katseet uudella nykyaikaisella ja juomien hedelmäistä herkullisuutta korostavalla ilmeellään. Powerade –urheilujuoma kirittää suomalaisia liikkeelle uudella sitruunaisella maulla.
Lisäarvovedet ovat Suomessa yhä selkeässä kasvussa sekä volyymissä että arvossa ja kuluttajat seuraavat suurella kiinnostuksella vesimarkkinoiden tarjontaa. Unohdamme helposti, miten suuri merkitys pakkauksen ulkonäöllä on juomaa valittaessa; pakkaus on itse asiassa yksi kuluttajien tärkeimmistä juoman valintakriteereistä*. Sinebrychoffin valmistama Bonaqua-vesiperhe on käynyt läpi historiansa suurimman pakkausuudistuksen, mikä herkullistaa keväällä vesihyllyt.
Myyntipisteisiin maaliskuussa saapuva uusi nykyaikainen, virtaviivaisen selkeälinjainen Bonaqua-pullo erottuu muista juomista skandinaavisen tyylikkäällä ilmeellään. Juuri nykyaikainen ilme kiinnosti suomalaiskuluttajia, joista peräti 80% suosisi uutta pulloa. Uuden pullomuodon ansiosta etiketit ovat aiempaa suuremmat, ja niistä erottuu selkeästi juoman maku, mikä on myös ykköskriteeri oman juoman valinnassa. Uudistus koskee kaikkia Bonaqua-makuja ja pullokokoja. Ja tottakai, uusi pullo on pantillinen kierrätyspullo.
’Sprite Sokeriton’ ja ’Sprite Vähemmän sokeria’ - molemmat uusissa vihreissä pulloissa
Sprite on kirkas, raikas ja perinteisiä virvoitusjuomia kevyempi janonsammuttaja.
Suomessa jo 1960-luvulta nautittu perinteinen Sprite on viimeiset viisi vuotta maistunut suomalaisille 30% kevyempänä, kun osa juoman sokerista on korvattua steviakasvista valmistetulla makeuttajalla. Nyt Sprite kertoo keveydestään selkeästi myös uusilla nimillä.
’Sprite Vähemmän sokeria’ sisältää nimessä mukaisesti 30 % vähemmän sokeria kuin muut virvoitusjuomat keskimäärin. ’Sprite Sokeriton’ on sama raikas juoma ilman yhtään sokeria tai kaloria.
Maaliskuusta alkaen Spritet saavat uudet läpikuultavan vihertävät pullot, jotka korostavat klassikkobrändin raikkautta. Pullojen väri on ainutlaatuinen ja siitä tunnistaa Spriten jo kaukaa.
Powerade Sitrus Lime
Vuodesta 2018 on tulossa hieno urheiluvuosi ja kiinnostus urheiluun kasvaa varmasti. Sitrus on urheilevien suomalaisten suosikkimaku ja maaliskuussa isotoninen urheilujuoma Powerade lanseeraa sitrus-limen makuisen juoman. Muiden Powerade-makujen tavoin myös uutuusmaku on vähäkalorinen juoma, joka tehostaa nesteytystä, parantaa suorituskykyä ja auttaa korvaamaan hikoillessa menetetyt suolot.
Uudistunut Hyvää Päivää: vastustamattoman herkullinen niin ulkoa kuin sisältä
Suomen ensimmäinen hyvinvointijuoma, peräti jo 20 vuotta täyttänyt, Sinebrychoffin vuonna 1997 lanseeraama Hyvää päivää saa uuden virkistävän ilmeen ja logon. Oma juomasuosikki löytyy aiempaa helpommin, sillä herkulliset uudet etiketit korostavat juomien maistuvia ainesosia: hedelmiä, marjoja, yrttejä ja vitamiineja. Lisäksi juomien ominaisuudet kuten vähäkalorisuus on aiempaa selkeämmin nähtävillä. Suomalaisten rakastama makukolmikko - sitrusjuoma, karpalojuoma ja hedelmäjuoma - pysyvät valikoimassa.
Kaikki uudistukset tapahtuvat maaliskuun aikana 2018.
* Bonaqua-pakkaustutkimus 2016
Lisätietoja, kuvat ja haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff,
puh: 040 8307176, email: [email protected]
198-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.
www.sinebrychoff.fi — www.facebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — www.kohtuullisesti.fi