Menu

Salaperäinen paroni ja Sulava tanssija – Sinebrychoff tuo kauppaan kirkkaasti paremmat drinkit

Sinebrychoff esittelee tammikuussa uuden juomabrändin ja kaksi uutuusmakua. Trokari-tuotemerkin ensimmäiset maut ovat kirkas Salaperäinen paroni – gin & greippi sekä kurkulla raikastettu Sulava tanssija –vodkatonic. Laadukkaat suomalaiset premium-juomasekoitukset tulevat sekä kauppaan että ravintolamyyntiin.

Salaperäinen paroni on ginipohjainen gin & greippi –juoma. Vaikka gin ja greippi on Suomessa tarkoittanut erityisesti lonkeroa, Salaperäinen paroni ottaa vaikutteita cocktaileista ja on luonnollisen kirkas toisin kuin tähänastiset lonkerot. Toinen suomalaisten kestosuosikki drinkeissä on vodkatonic. Sulava tanssija -vodkatonicia täydentää luonnollisen kurkun maku, joka tuo drinkkiin raikkautta.

”Juomasekoituskategoria on Suomessa ollut lainsäädännön vuoksi alikehittynyt. Muualla maailmassa kategoriassa ja kaupassa on paljon drinkkipohjaisia juomia. Haluamme kehittää juomamarkkinaa kohti cocktaileja ja drinkkejä – minkä uusi alkoholilaki nyt sallii. Tulevaisuudessa kaupan juomahyllyllä tulee olemaan paljon enemmän tällaisia juomia, ja me haluamme olla tässä kategorian kehittäjänä”, sanoo Sinebrychoffin markkinointijohtaja Alexander Sneen.

Trokari juontaa juurensa suomalaiseen kieltolaki-aikaan. Trokari muistuttaa ajasta jolloin alkoholin käyttö, valmistaminen ja myyminen oli kiellettyä – mutta salakapakat, lestinheittäjät ja trokarit kukoistivat. Sinebrychoffin Trokari on kuitenkin moderni ja haluaa puhua kohtuukäytön puolesta ja olla suomalaisen juomakulttuurin kehittäjänä tänään ja tulevaisuudessa. Suomalainen juomakulttuuri on vahvasti muuttumassa. Suomalaisille kuluttajille alkoholi on yhä enemmän tunnelman luoja tilanteissa, joissa halutaan rauhoittua ja nauttia. Tätä kehitystä Trokari haluaa olla tukemassa.

Molemmat uutuudet tulevat markkinoille tammikuun lopulla, 0,33 litran lasipullossa ja helmikuun aikana myös tölkissä. Trokari-juomat on valmistettu Sinebrychoffilla Keravalla.

Ravintolamyynnin tarjoilussa juomia täydentää myös Trokari-lasi.

Sinebrychoff valmistaa juomansa mahdollisimman vähällä määrällä vettä. Vuonna 2016 käyttämämme vesimäärä per valmis juomalitra oli vain 2,5 litraa – yksi maailman tehokkaimpia. Carlsberg-konsernin asettamien Together Towards ZERO –kestävän kehityksen strategian tavoitteiden mukaan koko panimokonserni puolittaa vedenkäyttönsä vuoteen 2030 mennessä. Sinebrychoffin tavoite on 1,7 litraa.

Kaikissa Sinebrychoffin myymissä alkoholituotteissa on linkki kohtuullisesta alkoholinkäytöstä kertovaan sivustoon kohtuullisesti.fi. Lisäksi juomissa on varoitusmerkintä, jossa muistutetaan, että autoilu ja alkoholi eivät sovi yhteen.

Tuotetiedot:

Trokari – Salaperäinen paroni
Long drink -juoma
Ainesosat:
Vesi, sokeri, gin, hiilidioksidi, happamuudensäätöaine sitruunahappo, luontainen aromi ja katajanmarja-aromi.

Alkoholi: 5,5 %
Energia per 100 ml: 229 kJ/54 kcal
Pakkaus: Kierrätyslasipullo ja tölkki 0,33 l

Trokari – Sulava tanssija
Long drink -juoma

Ainesosat:
Vesi, sokeri, vodka, hiilidioksidi, happamuudensäätöaine sitruunahappo, luontaiset aromit ja aromit.

Alkoholi: 5,5 %
Energia per 100 ml: 244 kJ/57 kcal
Pakkaus: Kierrätyslasipullo ja tölkki 0,33 l

kohtuullisesti.fi

Lisätietoja, kuvat ja haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff,
puh: 040 8307176, email: [email protected]

198-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.
www.sinebrychoff.fi — www.facebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — www.kohtuullisesti.fi