23 suomalaispaikkakuntaa korvaa Coca-Cola-logon pulloissa ensimmäisen kerran historiassa
23 suomalaispaikkakuntaa korvaa Coca-Cola-logon pulloissa ensimmäisen kerran historiassa
Tänä kesänä 23 paikkakuntaa Suomessa saa nimensä Coca-Cola ja Coca-Cola Zero -pulloihin. Etiketteihin valitut suomalaiskaupungit sijoittuvat eri puolille Suomea, eroavat lomakohteina toisistaan ja sopivat myös lomanviettoon eri vuodenaikoina. Suomalaisten paikkakuntien lisäksi Coca-Cola-pullojen etiketteihin painetaan tänä kesänä 28 eurooppalaista lomakohdetta ja 21 kaukokohdetta eli yhteensä 72 eri kohdetta, joihin on mahdollista voittaa unelmalomia.
Kesän kynnyksellä Coca-Cola nostaa niin Naantalin, Kalajoen, Utsjoen ja 20 muuta paikkakuntaa suomalaisten tietoisuuteen. Toukokuun lopussa myyntiin tulevien Coca-Cola- sekä Coca-Cola Zero-pullojen etiketeissä Coca-Cola-logo on ensimmäisen kerran korvattu suomalaispaikkakuntien nimillä.
– Haluamme palauttaa kuluttajien mieliin sen tunteen, jonka kylmä Coca-Cola antaa kuumana kesäpäivänä. Tämän takia Coca-Cola- ja Coca-Cola Zero -pulloihin painettiin tänä kesänä lomakohteiden nimiä. Halusimme nostaa pulloihin myös kotimaisia lomakohteita. Valitut 23 paikkakuntaa sijoittuvat eri puolille maata ja sopivat eri vuodenaikoihin, Suomen Coca-Colan viestintäpäällikkö Théa Natri kertoo.
– Tiedostamme, että listan ulkopuolelle on jäänyt monia mielenkiintoisia ja suomalaisille rakkaita lomakaupunkeja. 23 kohteeseen on valitettavasti mahdotonta sisällyttää kaikkia maamme tarjoamia ihania lomakohteita, joten olemme joutuneet tekemään vaikeita valintoja, Natri jatkaa.
Yksi erikoisuus valituissa suomalaiskohteissa on. Kerava painetaan etiketteihin, koska kaupunki on Coca-Colan kotikaupunki Suomessa. Sinebrychoff valmistaa kaikki Suomen Coca-Colan ja muut yhtiön juomat juuri Keravalla.
Suomalaiskohteiden ohella pulloihin painetaan 49 lomakohdetta ympäri maailmaa. Näistä 28 kohdetta Euroopasta ja 21 kaukokohdetta, joiden joukossa niin suurkaupunkeja, rantakohteita kuin myös pikkukyliä. Valitut lomakohteet on valittu etiketteihin, koska ne ovat suomalaisten suosimia matkakohteita. Pulloissa nähdään muun muassa Hong Kong, Miami, Pariisi, Pafos ja Dubrovnik pulloja.
Loma unelmakohteessa tai viikonloppu Ibizalla CokeTV-tiimin kanssa
Coca-Colan kesäpullolla voi osallistua arvontaan, jonka pääpalkintona on kahden henkilön unelmaloma yhdessä valitsemassaan kohteessa. Arvontakoodi löytyy jokaisen kampanjapullon korkista. Kahden hengen voittomatkoja arvotaan 12 kappaletta kesä–elokuussa, yksi matka kunakin kesäviikkona.
– Näin kampanja ilahduttaa Coca-Colan faneja kahdella tavalla: tänä kesänä valituissa paikoissa Coca-Colaa voi nauttia oman kunnan, kaupungin tai kylän nimikkopullosta, eli Coca-Cola -elämyksestä tulee hyvin henkilökohtainen nautinto. Lisäksi on vielä mahdollisuus voittaa unelmaloma vaikkapa Balille, Havajille tai Tamperein, Natri sanoo.
– Unelmakohteen lisäksi suomalaisten kesken arvotaan myös ainutlaatuinen erityispalkinto: viikonloppu Ibizalla CokeTV:n juontajien Benjaminin, Ilonan ja Dokken kanssa CokeTV-rantatalossa. Luvassa on jännittävä kansainvälinen viikonloppu, sillä CokeTV-juontajien isännöimiä Ibizan viikonloppumatkoja arvotaan Coca-Cola-fanien kesken myös Britanniassa, Ranskassa, Saksassa, Alankomaissa, Italiassa, Portugalissa, Ruotsissa, Belgiassa, Norjassa, Sveitsissä ja Islannissa.
Kesäkampanjaan valitut suomalaiskohteet:
Euroopan kohteet Kaukokohteet
Kreeta |
Bahama |
Teneriffa |
Phuket |
Algarve |
Cancun |
Ibiza |
Krabi |
Mallorca |
Havaiji |
Dubrovnik |
Kapkaupunki |
Toscana |
Singapore |
Gran Canaria |
Hong Kong |
Barcelona |
San Francisco |
Sisilia |
Bali |
Split |
Ko Phi Phi |
Ateena |
Sri Lanka |
Tukholma |
Shanghai |
Pariisi |
Bangkok |
Malaga |
Miami |
Berliini |
New York |
Rodos |
Hanoi |
Lissabon |
Lombok |
Lontoo |
Cabo San Lucas |
Lanzarote |
Koh Samui |
Gardajärvi |
Marrakech |
Menorca |
|
Biarritz |
|
Alicante |
|
Nizza |
|
Pafos |
|
Calabria |
|
Antibes |
|
Lisätietoja:
Coca‐Cola Suomi, viestintäpäällikkö Théa Natri, p. 040 528 9777, [email protected]‐cola.com
Lue lisää Coca-Colan toiminnasta: Coca-Cola Journey www.coca-cola.fi
Lisätiedot ja kuvapyynnöt:
Rianno Communications
Aino Pajukangas
Viestintäkonsultti
gsm +358 50 3088 523
Saatavuus
Coca-Cola ja Coca-Cola Zero -kampanjapullot tulevat myyntiin asteittain toukokuussa.
Kuluttajatiedustelut:
Sinebrychoffin kuluttajapalvelu: 0800-04040 [email protected]
Suomen Coca-Cola on Coca‐Cola Companyn Suomessa toimiva tytäryhtiö. Coca‐Cola ‐yhtiön juomien valmistuksesta, myynnistä ja jakelusta vastaa keravalainen Sinebrychoff ja brändeistä, kuluttajamarkkinoinnista ja ‐tutkimuksesta Sinebrychoffin tiloissa toimiva Coca‐Cola Finland Oy. Sinebrychoffin ja Coca-Colan yhteiseen juomavalikoimaan kuuluvat virvoitusjuomien ja kevytjuomien lisäksi vedet, hyvinvointijuomat ja urheilujuomat.