Carlsberg-konserni ilmoitti Davosin maailman talousfoorumissa 22.1.2018 lanseeraavansa Nuorten Tutkijoiden Yhteisön (Young Scientists Community). Sen tavoitteena on löytää ratkaisuja globaaleihin ympäristöhaasteisiin, ilmastonmuutokseen ja vesipulaan. Yhteisöön haetaan tutkijoita työpaikkailmoituksella ”The best job for the world. Probably”.
Carlsberg-konserni etsii tohtoritutkinnon tehneitä nuoria henkilöitä tekemään työtä yhteisössä, johon kuuluu tutkijoita, väitelleitä tohtoreita, asiantuntijoita, yliopistoja sekä Carlsbergin tutkimuslaboratorion kaltaisia laboratorioita. Yhteisö tarjoaa nuorille tutkijoille mahdollisuuden uusiin kestävän kehityksen hankkeisiin, jotka pohjautuvat tutkittuun tietoon ja kumppanuuksiin. Niillä tavoitellaan ympäristöhaittojen vähentämistä.
Carlsberg-konsernin Nuorten Tutkijoiden Yhteisö kehittää ratkaisuja globaaleihin ympäristöhaasteisiin ja auttaa samalla konsernin Together Towards ZERO -kestävän kehityksen strategiaa. TTZ keskittyy erityisesti ilmastonmuutoksen ja vesipulan vähentämiseen. Konsernin hiilitavoitteet ovat linjassa Parisiin ilmastosopimuksen kanssa ja tähtäävät enintään 1,5 asteen lämpenemiseen sekä konkretisoivat Carlsbergin sitoutumista YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin.
”Kumppanuudet ja tiede ovat keskeisiä, kun pyrimme löytämään ratkaisuja ympäristöhaasteisiin. Nuorten Tutkijoiden Yhteisön avulla jatkamme yhtiömme tiede- ja innovaatioperinnettä. Tutkimme myös kaikkia mahdollisuuksia, joilla voimme vähentää oman panimotoimintamme ympäristövaikutuksia. Tässäkin nuoret tutkijat ovat avainasemassa”, Carlsbergin pääjohtaja Cees ’t Hart sanoo.
Nuorten Tutkijoiden Yhteisöä johdetaan Carlsbergin tutkimuslaboratoriosta, jossa on kehitetty mm. pH-asteikko, puhdashiiva sekä säänkestävä ohralajike. Yhteisö saa käyttöönsä koko kansainvälisen Carlsberg-konsernin resurssit, ja sen kehittämiä ratkaisuja voidaan kokeilla erilaisissa ympäristöissä.
Tietoisuus tästä Nuorten Tutkijoiden Yhteisön perustamisesta on tärkeää saavuttaaksemme tavoitteemme vuoteen 2030 mennessä. Siksi lanseerausta tehdään erityisesti sosiaalisen median aktivoinnilla ”The best job for the world. Probably”. Nyt voi siis hakea maailmalle todennäköisesti parhaaseen työtehtävään.
Nuorten Tutkijoiden Yhteisö -kampanja julkistettiin Davosin maailman talousfoorumissa 22.1.2018.
Linkit:
Tee hakemus todennäköisesti maailmalle parhaaseen työhön:
Apply for the best job for the world. Probably.
Katso video: The best job for the world. Probably.
https://www.youtube.com/watch?v=py7vr6O0q8Q
Together Towards ZERO:
https://carlsberggroup.com/sustainability/sustainability-at-carlsberg/
Twitterissä: @CarlsbergGroup - #TowardsZERO #CarlsbergYoungScientists
Lisätietoa / Carlsberg-konserni:
viestintäjohtaja Kasper Elbjørn +45 4179 1216 / [email protected]
Lisätietoa / Sinebrychoff:
viestintäpäällikkö Timo Mikkola +358 40 830 7176 / [email protected]
Carlsberg-konserni on maailman johtavia panimokonserneja, jolla on laaja valikoima oluita ja muita juomia. Lippulaivatuotemerkki Carlsberg on maailman tunnetuimpia oluita ja Baltika, Tuborg ja Carlsberg ovat Euroopan kahdeksan suurimman tuotemerkin joukossa. Carlsberg-konserni työllistää yli 41 000 ihmistä ja juomia myydään yli 150 maassa. Suomessa Sinebrychoff, Pohjoismaiden vanhin panimo, on osa Carlsberg-konsernia. www.carlsberggroup.com