Suomen tunnetuin energiajuomabrändi Battery lanseerataan Intiassa, jossa sitä odottavat potentiaalisesti valtavat markkinat energiajuomien suosion nousun myötä.
Suomen tunnetuin energiajuomabrändi Battery lanseerataan Intiassa, jossa juomaa odottavat potentiaalisesti valtavat markkinat energiajuomien suosion nousun myötä.
Suomen tunnetuin energiajuomabrändi Battery lanseerataan Intiassa, jossa odottavat potentiaalisesti valtavat markkinat. Yli 1,3 miljardin ihmisen Intia janoaa kansainvälisiä juomabrändejä maan elintason noustessa.
“Intiassa on paljon väkeä, minkä vuoksi se on meille hyvin lupaava markkina. Lisäksi markkinatutkimuksemme osoittavat, että intialaisten makutottumukset muuttuvat yhä länsimaalaisemmiksi ja tietoisuus energiajuomien eduista kasvaa”, sanoo Sinebrychoffin markkinointijohtaja Alexander Sneen.
Intiassa nautitaan energiajuomia vuositasolla vain 0,09 litraa per henkilö. Suomessa vastaava luku on noin viitisen litraa, joten kasvupotentiaalia juomalle riittää.
Tänä vuonna 20 vuotta täyttävälle Batterylle povataan menestystä Intiassa hiljattain tapahtuneen lainmuutoksen ansiosta. Uusi laki sallii energiajuomien myynnin ja markkinoinnin.
”Meillä on hyvä etulyöntiasema, koska olemme ensimmäisten markkinoille tulijoiden joukossa,”, sanoo Sneen.
Perinteikkäälle Sinebrychoffille oli oikean partnerin valinta tärkeää. Yrityksen piti olla sellainen, jolla on tukeva jalansija maassa ja joka tuntee Intian.
Battery lähtee valloittamaan Intiaa paikallisen kumppanin Silver Icen avulla, jolla on usean vuoden vankka kokemus juomanvalmistuksesta.
“Silver Ice vakuutti minut heti motivaatiollaan Batteryn suhteen ja erinomaisella myynti – ja jakeluorganisaatiollaan. Lisäksi he ovat aidon intohimoisia työssään”, sanoo Sinebrychoffin vientipäällikkö Simon Frauenfelder.
Battery on jo pitkään ollut Sinebrychoffin vientihitti, ja se on tällä hetkellä myynnissä yli 20 maassa.
Battery tullaan pääosin valmistamaan Intiassa, mutta juoman tärkein ainesosa eli energiauute tehdään Suomessa ja se viedään Intiaan.
“Meille tämä on jännittävä tilaisuus. Emme olisi pystyneet ilman kansainvälistä partneria lanseeraamaan omaa energiajuomaa, Battery oli tunnettu merkki maailmalla ja meille hieno vaihtoehto”, sanoo Silver Icen johtaja Rahul Sangoi.
Silver Icellä on kokemusta uusien juomien lanseeraamisesta koko maassa.
“Meillä on strategia, joka koostuu tehokkaista jakelukanavista, tapahtumista ja brändinrakennuksesta”, Sangoi summaa.
Katso myös video julkaisusta tästä linkistä.