Suomen suosituin energiajuoma Battery täyttää tänä vuonna 20 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi Battery on saatavilla myös Black Edition –versiona. Pakkauksen väri on entistä voimakkaammin musta - ja nyt myös itse juoma.
Suomen suosituin energiajuoma Battery täyttää tänä vuonna 20 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi Battery on saatavilla myös Black Edition –versiona. Pakkauksen väri on entistä voimakkaammin musta - ja nyt myös itse juoma.
Heti ensimmäisessä tölkissä 1997 päävärinä oli musta ja musta väri on ollut mukana markkinoinnissa ja mainonnassa johdonmukaisesti. Musta väri korostaa Batteryn tehoa ja laatua ja onhan paristo, josta Battery on saanut inspiraationsa, useimmiten musta.
”Myyntiluvut kertovat, että brändi on yhä iskussa. Olemme markkinajohtaja Batteryllä koko Suomen energiajuomakategoriassa. Lisäksi vienti voi hyvin. Kaikki tämä kertoo brändin vetovoimasta, joka toimii kaikkialla maailmassa”, sanoo Sinebrychoffin markkinointijohtaja Alexander Sneen.
Battery-myynti on kasvussa niin Suomessa kuin ulkomailla. Uudet kategoriat, lanseeraukset ja näyttävät esillepanot ovat nostaneet energiajuomat entistä useamman suomalaisen huulille. Sosiaalinen media on ollut tärkeä kanava Batterylle, joka on Suomen sosiaalisin juoma ainakin Facebookin 140 000 fanin perusteella.
20 vuodessa Batteryn kuluttajajoukko on kasvanut ja laajentunut. Energiajuomat saatetaan mieltää yhä lähinnä nuorten juomiksi, mutta kuluttajat ovat kaikenikäisiä ja Battery piristää hyvin monenlaisissa tilanteissa. Käyttötilanteesta ja käyttäjästä riippumatta Batteryn ydin on pysynyt muuttumattomana 20 vuotta – Battery piristää ja pitää liikkeellä – Keeps you going kuten tunnuslauseensa on luvannut alusta asti.
”Musta teema näkyy tänä vuonna kaikessa tekemisessämme mainonnasta tapahtumiin, kaupoista ravintoloihin. Mainonnan teema on Energy in the Dark, joka esittelee öiseen aikaan työskenteleviä ja harrastavia ihmisiä, jotka tarvitsevat energiaa”, valottaa Sinebrychoffin alkoholittomien juomien tuoteryhmäpäällikkö Laura Niskanen.
Kansainvälisesti Battery on jo pitkään ollut Sinebrychoffin vientivaltti. Tällä hetkellä myyntiä on yli 20 maassa, uusimpina avauksina Slovakia, Iso-Britannia, Intia ja Japani.
2017 Batteryn valikoimassa ovat: Battery Energy Drink, Battery No Calories, Battery No Calories Lime, Battery Vitamin Energy Citrus & White Tea, Battery Jungled, Battery Energy Water Lemon ja Battery Energy Water Lime-Orange-Pineapple.
Battery Energy Drink Black Edition
Energiajuoma
Ainekset: Vesi, sokeri, happamuudensäätöaine E330, maltodekstriini, hiilidioksidi, tauriini (4000 mg/l), värit E153 ja E150d, aromit, kahvi- ja guaranauute (kofeiini 320 mg/l), säilöntäaine E211, vitamiinit (riboflaviini, niasiini, B6, B12, pantoteenihappo).
Ravintosisältö / 100 ml / % *
Energia kJ/kcal 210/50 8 %
Rasva 0 g
- josta tyydyttynyttä 0 g
Hiilihydraatit 11,5 g 40 %
- josta sokereita 11,0 g
Proteiini 0,4 g
Suola/Salt 0 g
Riboflaviini 0,6 g 43 %
Niasiini 8,0 mg 50 %
Vitamiini B6 1,8 mg 129 %
Vitamiini B12 1,0 μg 40 %
Pantoteenihappo 2,0 mg 33 %
*Päivän saannin vertailuarvosta
VAROITUS: Vältettävä juomasta ennen nukkumaanmenoa. Käyttösuositus enintään 3 tölkkiä päivässä. Pakkaus: 45 cl kierrätysmuovipullo
Lisätietoja, kuvat ja haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff,
puh: 040 8307176, email: [email protected]
197-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.sinebrychoff.fi — www.facebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — YouTube: Sinebrychoff1819 — www.facebook.com/olutjaruoka — www.kohtuullisesti.fi