SpåraKOFF taas reittiliikenteessä!

Raiteilla kulkeva ravintola, SpåraKOFF, on palannut Helsingin kiertoajelureittiliikenteeseensä. Koronarajoitusten poistuttua kyytiin mahtuu tänä kesänä taas täysi vaunullinen matkustajia.

SpåraKOFF, tuo hiljattain Guardian-julkaisun lukijoiden maailman parhaaksi kaupunkiratikaksi valitsema baari raiteilla, aloitti säännöllisen reittiliikenteensä tänä vuonna 13.5. – ensin vain viikonloppuisin, kesäkuussa jo maanantaista lauantaihin. Reittiliikenne jatkuu syyskuun 17. saakka, syyskuu ajetaan vain viikonloppuisin kevään tapaan. Joulun aikaan ajot jatkuvat kuukauden ajan. Reittiliikenneaikojen ulkopuolella SpåraKOFFia voi tilata yksityiskierroksille.

SpåraKOFF-kierros alkaa Rautatientorilta (Mikonkatu 17, Fennian talon edestä) ja palaa samaan paikkaan.

Kesän 2022 linja-ajot (16 - 17 aina tauko):

13.5.–4.6.2022 perjantaisin ja lauantaisin

• Lähdöt tasatunnein klo 14–20 Mikonkadun pysäkiltä. Yksi kierros kestää noin tunnin. Tauko joka päivä klo 16–17.

6.6.–27.8.2022 maanantaista lauantaihin

Huom! SpåraKOFF ei kulje juhannuksena 23.–25.6.

2.–17.9.2022 perjantaisin ja lauantaisin

Liput: 10 € S-Etukortilla (norm. 12 €), lapset 5 €.

Reitti: Mikonkatu – Kaisaniemi – Snellmanninkatu – Kauppatori – Olympiaterminaali – Eira – Perämiehenkatu – Eiranranta – Bulevardi – Mansku – Aleksi – Senaatintori – Kruununhaka - Varsapuisto – Mikonkatu

VARAA SPÅRAKOFF YKSITYISTILAISUUTEEN

Voit varata SpåraKOFFin yksityiskäyttöön yleisten kiertoajeluaikataulujen ulkopuolella. Yksityisajojen noutopisteen, päätepisteen sekä reitin suhteen huomioimme asiakkaiden toiveet.

JOULURATIKKA

23.11. - 23.12. KE/LA 14-20 lähdöt Mikonkadulta, ajoaika 14-21

SpåraKOFFin reitti:

Tietoja SpåraKoffista

• Vaunutyyppi: Helsingin moottorivaunu
  • Valmistusvuosi: 1959
  • Muutettu ravintola- ja tilausliikennekäyttöön 1995
  • Mitat: leveys 2.3 m, korkeus 3.6 m, raideleveys 1 m
  • Kokonaispaino: noin 20 000 kg
  • Teho: 200 kW (280 hv)
  • Kiihtyvyys: 12.6 s (0-50 km/h)
  • Huippunopeus: 60 km/h
  • Matkustajapaikat: 24 istumapaikkaa, 6 seisomapaikkaa, WC:ssä 1 istumapaikka.
  • Henkilökunta: 1 kuljettaja ja 1 vaunuisäntä/-emäntä

Tiedustelut ja varaukset

S-ryhmän myyntipalvelu - [email protected] tai puh. 0300 870 020 (0,51 €/min + pvm/mpm)